Mario Valentino
( ilość produktów: 2 )Mario Valentino
Marka Mario Valentino została założona przez osobę o tym samym nazwisku we włoskim Neapolu w 1952 roku. Na początku swojej kariery Mario był zaangażowany w prowadzenie firmy swojego ojca, Vincenza Valentino, produkującej luksusowe obuwie.
Historia firmy Vincenza sięga ubiegłego stulecia – niezwykła jakość produktów i ich wykonanie z dbałością o szczegóły nie mogły pozostać niezauważone przez sabaudzki dom królewski, czy miejscową arystokrację.
Klasyczna elegancja pod skrzydłami syna została wkrótce uzupełniona awangardowymi akcentami, które Mario mógł zrealizować dzięki swobodzie w tworzeniu projektów. Nie zapominając o kultywowaniu wiedzy technicznej wyniesionej z obserwacji rodzinnej firmy, Mario wzbogacił oryginalny pomysł o oryginalną formę artystyczną. Postanowił pójść o krok dalej i założyć własną markę, która oferowała nie tylko buty, ale także inne akcesoria skórzane. Jednak zamiast kopiować projekty ojca, młody Mario skupił się na innowacyjnych pomysłach dedykowanych najodważniejszym klientom tamtych czasów. Kontrowersyjny charakter nowych produktów nie przeszkodził im w osiągnięciu sukcesu.
W marcu 1979 roku Mario Valentino po raz pierwszy wziął udział w Milan Fashion Week, aby zaprezentować na wybiegu własną kolekcję. Starannie opracowane połączenie doskonałego rzemiosła i innowacyjności technologicznej szybko zaowocowało pozyskiwaniem klientów z najwyższych sfer. U szczytu swojej kariery Mario zasłużył na uznanie największych gwiazd swoich czasów. Liz Taylor, Ava Gardner, Marcello Mastroianii i Catherine Deneuve to tylko niektóre z jego oddanych klientów.
Mario szybko stał się jednym z najlepszych projektantów butów couture na świecie. Punktem zwrotnym w jego karierze okazały się koralowe sandały, które w 1956 roku znalazły się na okładce francuskiego „Vogue'a”, a także znalazły się w Muzeum Bally Shoes w Zurychu oraz Design Museum w Kopenhadze. W latach największego sukcesu marki z projektantem współpracowali fotografowie mody, tacy jak Helmut Newton, Robert Mapplethorpe czy Guy Bourdin, któremu udało się stworzyć oprawki, które doskonale oddają kunszt i kreatywność projektów Mario Valentino.
Dziś marka kontynuuje tradycję najlepszego włoskiego rzemiosła i nowoczesnego wzornictwa, niezmiennie wyrażając je przede wszystkim w torebkach i obuwiu. Syn Mario, Enzo Valentino, czuwa obecnie nad prestiżem marki pod tą samą nazwą. Butiki i showroomy sygnowane logo marki można znaleźć m.in. na eleganckich ulicach Neapolu. Sześćdziesiąt lat po nadaniu marce nowej wizji, buty i torebki Valentino wciąż kojarzą się z wysoką jakością i oryginalnym wzornictwem. Mimo że Mario zmarł w 1991 roku, jego spuścizna wciąż znajduje odzwierciedlenie w każdym starannie dobranym kawałku materiału lub perfekcyjnie wykonanym ściegu, a projekty marki wyznaczają standardy w świecie mody.